søndag den 16. maj 2010

Tal på hjernen.....

I dag har jeg talt og talt og talt points fra fødselsdagshurlumhej på SS. Ialt 5 timers optælling er det blevet til, og målet er nu indenfor rækkevidde. Jeg er stadigvæk vildt i chok over, at så mange har haft lyst til at deltage. Det er simpelthen så fedt. Ville bare ønske, at døgnet havde flere timer, så jeg kunne have nået at tælle op løbende :-)

Og NEJ, jeg har ikke muntret mig med de her imens :-)

Men Marianne og jeg har gang i en fotoudfordring, hvor vi forsøger at fotografere ting fra hverdagen, som med garanti ser anderledes ud om 50 år. I denne uge er det mig til at udfordre, og min udfordring er:

Tag et billede af noget alkohol i den oprindelige beholder. Eller bedre endnu af hele barskabet.

Da Marianne ikke har noget barskab, kommer der lige en ekstra udfordring til ære for hende :-) Morgenmadsprodukterne. Hos os er det "Havregryn" (ofte som grød) og ved særlige lejligheder "Havrefras".

Jeg har jo udfordret mig selv til at tage billeder af ting i dagligdagen i denne måned, og sådan så vores køkkenbord ud i går, da jeg var fædig med at lægge tøj sammen.

Fortsat god dag

Ragna Iversen 31 .......nu vi har gang i alle de tal :-)
Der kommer lige en lille ekstra udsendelse :-)
Drengene er kommet hjem fra svømmehallen, og Phillip har hevet en af Benjamins tænder ud, så nu mangler han de 4 midterste tænder i undermunden. Benjamin er lidt nervøs for, hvad tandfeen siger, for tanden forsvandt i vandet, og de kunne ikke finde den. Jeg foreslog, at vi tog en pose med en af de gamle tænder under hovedpuden i nat. Men Benjamin siger, at tandfeen er klog, så det er nok bedre, hvis vi forsøger os med en seddel, der forklarer.
I morgen må jeg vist godt tage hverdagsfotos af en person :-)

7 kommentarer:

Anne sagde ...

Jeg er vild med alle Jeres dagligdagsbilleder! Må hellere selv give mig i kast med det en dags tid ;)
God uge til dig!

Vranda sagde ...

Jeg kan godt forstå, at du har talt på hjernen.. smiler. Men du er en engel. Hvor er det nogen gode ideer til hverdags tingene, som du har fundet på. Den vil jeg da straks tage op og få fotograferet til bloggen (og bogen om dittes liv). Hav en forsat god søndag.

Marianne sagde ...

Super historie om drengene :o) Og tak for den ekstra udfordring - var allerede ved at se mig selv rende rundt nede i Spar iført kamera på jagt efter en enkelt flaske alkohol... Hmm.. måske har vi egentlig en enkelt bailey stående fra nytår...? Men jeg vil straks begive mig i gang med udfordringen - i morgen, når det er godt lyst :o) Måske du skulle scrappe lidt i aften ovenpå alle de timer med optælling... Lidt imspiration er det nok blevet til :o) Knus M.

Anne Thormose sagde ...

Uha, den med barskabet var værre. Vi er ved at bryde vores bar i kælderen ned, så der kan blive plads til mandens jernbane. Og faktisk har vi ikke brugt baren siden pigerne blev født, så vi har MASSER af sprut stående. Jeg har lige slæbt x-antal flasker op i skænken i spisekøkkenet, men der er ikke plads til alle flaskerne..... Men det kunne være, at man skulle scrappe historien om vores engang så velbesøgte hjemmebar. ;o)

Helle sagde ...

hmmm vores barskab er også mere fyldt end det der. og vores morgenmad er også mest havregryn.

Tak for de fede udfordringer, men hårdt for dig at du skal tælle det op. men det bliver da spændende.
sjov med den tand.. bliver spændende med den seddel hihi

Maria Krumbaek sagde ...

det er fedt med dee der dagligdagsudfordringer. tror bestemt jeg vil tage dem op på et tidspunkt :)

Susanne sagde ...

Fine hverdagsbilleder...selvom alkoholen ikke rigtig er en hverdagsting herhjemme;)men vi har da lidt stående i skabet. Vi havde ellers en fin bar, men den måtte lade livet til fordel for et nyt soveværelse. Morgenmaden herhjemme er mestens rugbrød, da Karoline ikke kan lide havregrød, men det er mindstemanden og jeg tilgengæld glade for, men vi spiser gerne det samme. Rigtig sød historie med Benjamins tand og hvor er han sej at han synes at tandfeen skal have den rigtige historie at vide - det skal han nok komme langt på:)