søndag den 9. december 2007

6 månedersdag

Ja i dag er det så 6 måneder siden, jeg begyndte at scrappe, og det skal jo sædvanligvis fejres med et nyt LO i mit slideshow, som viser min scrapudfordring: Dette LO begyndte jeg på til scrap i Holstebro i torsdags, og jeg lavede det færdigt i Skive i går. Det er lavet med noget af det første scrappapir jeg købte, da jeg startede med at scrappe. Dengang kiggede jeg jo kun på, hvad jeg syntes var flot. Derfor har papiret længe lagt i en stak, som jeg ikke troede, at jeg ville få brugt. Men nu dukkede der lige pludseligt nogle billeder op, som jeg kunne bruge til det. Der er meget lidt tekst på dette LO i forhold til, hvad jeg plejer at skrive. Men synes ikke der behøves mere.

Pu ha, hvor er der sket meget i løbet af de sidste 6 måneder. Da jeg skulle hjem på barsel, havde jeg slet ikke lyst. Jeg elsker mit arbejde, og de unger, som jeg omgiver mig med hver dag. Jeg var sikker på, at jeg ville komme til at kede mig, og ikke finde udfordringer nok i hverdagen. Jeg var jo afsted på seminariet igen 12 dage efter Benjamin blev født. Men jeg må sige, at jeg nyder min barsel for vildt nu. Scrap har gjort, at hver dag bringer nye udfordringer, og jeg har mødt så mange skønne mennesker via denne hobby.

Som tingene ser ud nu, så er der så meget, som jeg gerne vil vise jer. Men jeg har besluttet at tage det lidt af gangen. Så I får en lille bid hver dag. Min julehistorie må således vente, for alt det andet jeg har på hjeret.

Her er et af mine køb fra "Tiger" i går. Det er de store kort til venstre. Jeg har tænkt mig at beklæde dem med papir, og lave et "minialbum" af dem. Hmm mig og mine minialbums. Indtil videre har jeg købt 4 eller 5 + disse kort. Men jeg har endnu ikke fået lavet et eneste. Nå pyt, jeg når det jo nok til næste år. Og helt ærligt til en flad tyver, så går det jo nok.

Men jeg overvejer lige, om jeg skal sætte papiret direkte på kortene, eller stive dem lidt af med f.eks. noget maling. Om jeg skal beklæde både for og bagside. Om jeg skal købe ens baggrundspapir til alle kort, og i så fald, hvor mange ens stykker jeg så skal bestille. Måske bliver der til mere end 1 album, der er jo 52 kort + jokere.

Er der nogen, som har erfarringer med sådan nogle kortalbum?

Dagens advarsel: Jeg overvejer at blive fast inventar i Skive, det var skide hyggeligt. Problemet er bare, at jeg bliver nødt til at vælge lidt imellem Skive og Holstebro, da jeg ikke kan nå det hele:-)

Vi ses i morgen, hvis du kigger forbi:-)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det passer jo også bare PERFEKT, det papir...lige til mandens skjorte til kaklerne i køkkenet !!!
Det lyder spændende, det kort-album. Glæder mig til at se det færdige resultat !

Unknown sagde ...

Hvor er det bare en rigtig rigtig god ide med det kort album :))

Lyder som om, der virkelig er godt i Skive :) Kunne da godt være jeg kunne finde på at kigge derop også.

Og rigtig mange tillykker herfra. Sjovt, at du kan huske, hvornår du lavede dit første LO.

Vi ses i blogland i morgen.

KH Heidi

Thanni sagde ...

Det var da en superidé med de store kort til et minialbum..har set noget med kort et eller andet sted.men kan selvfølgelig ikke lige huske hvor det var..typisk!! ;)
Hvis du bruger noget af det kraftige scrappapir tror jeg ikke det er nødvendigt at stive kortene mere af..hmm..må da vist i "Tiger" og ha' det afprøvet selv :)

Anne Bente sagde ...

ejjj for en god ide, med de kort til minialbum, og et flot lo du har lavet :)

Charlie sagde ...

Sådan en pakke kort faldt jeg også over for et stykke tid siden - og NEJ jeg har heller ikke fået lavet mit endnu. Men en god ide er det jo altid rart at have på lager.
Så nåede jeg også forbi hos dig, det er så fedt med alle de danskere der blogger dagligt i hele december, men jeg må se i øjnene at jeg ikke kan nå forbi alle hver dag.